Thursday, October 4, 2012

Belajar Buat kek dan cheese tart

 Bismillahirahmanirrahim...

Pada 23 / 9 /2012, saya telah mengiukti satu kelas pastri yang berdekatan dengan rumah saya. Saya telah belajar cara-cara membuat cheese tart yang sedap, gebu,dan marvelous..Selain itu, saya juga belajar membuat blueberry cake. Dari membuat kek sampai lah menghias kek. Sangatlah puas hati belajar. Saya belajar secara DIY. Saya bawa Umar sekali. Abang Wqafiy saya tinggalkan dengan suami dekat rumah. Kebetulan hari cuti. Sebelum pergi tu, semua kerja rumah dah siap, masak untuk sarapan, tengah hari dan makan petang sekali. Punya la letih hari tu. Tapi cukup-cukup berbaloi. Siapa2 yang nak belajar bat kek, pastri boleh la tengok2 kat blog kak alin ni ye..

 So, saya belajarlah buat cheese tart dengan kek sambil melayan anak kecil yang kadang menangis nak susu lah, nak tido la. Selamatlah kelas tu, saya sorang je yang belajar. Kalau tak, rugi la kan..So, ini lah hasil yang saya buat selama 3 jam saya pergi belajar.
Blueberry cheese tart..nyam2

Tart buah

tart coklat


blueberry cake..

ni deko sendiri tapi dengan bantuan la


No comments:

Post a Comment